Magnesy prowadzące do budowania listy e-mail to bardzo dobrze sprawdzające się narzędzia. Oferowany prezent w zamian za zostawienie nam adresu e-mail od klienta, pozwoli nam docierać do niego o każdej porze dnia i nocy. Zostawianie w skrzynce potencjalnego odbiorcy naszych gadżetowych usług lub towarów może zbudować nam dalekosiężne relacje. Dzięki nim zbudujemy dobry biznes. Im większa lista mailingowa, tym więcej sprzedanych towarów i usług. Oczywiście nie wszystkie osoby z listy staną się naszymi klientami, jednak warto co jakiś czas im się przypominać poprzez newslettera.
Co to takiego lead magnets?
Jeżeli nie znamy języka angielskiego i skorzystamy z tłumacza internetowego, wówczas po wpisaniu obydwu słów lead magnets pokaże nam się, iż są to magnesy ołowiowe. Po wpisaniu słów oddzielnie zobaczymy zupełnie inne tłumaczenie i brzmi ono: prowadzić magnesy. Do tego drugiego tłumaczenia już łatwiej dopisać sobie definicję. Jest to obietnica, która zachęci klienta do odebrania prezentu i wprowadzi on swoje dane do naszej bazy. W przypadku budowania przez nas listy mailingowej, tymi danymi będzie imię oraz adres poczty elektronicznej.
Czyli lead magnets to coś, co przekona osobę, odwiedzającą naszą stronę, np. sklepową lub blogową, by zostawiła nam swój adres e-mail. Takim leadem może być propozycja otrzymania wartościowych treści całkowicie za darmo lub w niższej cenie:
- poradnik;
- fragment naszej powieści;
- zniżka na kurs;
- darmowe wideo itp.
Jakie są zasady tworzenia lead magnets?
Przede wszystkim prezent, który oferujemy na swojej stronie ze sklepem, musi być:
- atrakcyjnie zakomunikowany (pomoże nam przy tym grafika i dobra treść);
- zwięzły, konkretny, w miarę krótki przekaz treści;
- szybka odpowiedź na kliknięcie (dobrze, gdy osoba po kliknięciu przycisku np. odbierz prezent, już po chwili znajdzie go w swojej skrzynce mailingowej);
- obiecanie czegoś więcej, jeżeli osoba zdecyduje się na współpracę z nami;
- nie wpychamy leadów gdzie popadnie (unikamy spamu).
Czy wiemy jak przesłać prezent z lead magnets?
Jeżeli zastosujemy się do zasad tworzenia lead magnets, łatwiej nam będzie dotrzeć do grupy docelowej, którą wybieramy na starcie swojej działalności gospodarczej. Gdy znamy potrzeby naszej grupy docelowej, łatwiej dopasujemy odpowiedni prezent.
Jeżeli osoba kliknęła ikonkę chcę prezent, zostanie przekierowana na okno z miejscem na wpisanie swoich danych (imienia i adresu e-mail). Pod wpisanymi danymi będzie pinezka z hasłem, np. odbierz prezent. W ten sposób automatycznie nasz program zarządzający stroną, wyśle oferowany gadżet na podany e-mail.
W treści listu wpisujemy podziękowanie i link do odbioru prezentu. Ten prezent może od razu wyświetlić się po wpisaniu danych i kliknięciu przycisku odbierz prezent. Po zamknięciu strony, ten prezent będzie do odebrania przez klienta w e-mailu. Dobrze przygotowany lead magnets może stać się polecany przez tę osobę innym swoim znajomym poprzez tzw. pocztę szeptaną.
Do stworzenia lead magnets wystarczy nam nasz blog
Gdy lubimy pisać wartościowe treści, zakładamy bloga. Najpierw może on być z opcją darmową, ale zwykle tak bywa, iż są one mało widoczne w sieci, dlatego warto zainwestować w płatny dostęp do platformy z blogami. Zasady tworzenia lead magnets na blogu są takie same jak na stronie ze sklepem. Jeżeli mamy stronę ze sklepem i bloga to pewnie postaraliśmy się także o zaistnienie w mediach społecznościowych. Umiejętne prowadzenie tych wszystkich stron pozwala nam być coraz bardziej popularnymi.
Aby nie zaginąć w świecie internetowym, starajmy się stale dokształcać, szkolmy się i nabywajmy nowe możliwości techniczne w promowaniu swoich usług lub towarów w sieci. Mentorzy są przekonani, iż lista mailingowa jest głównym i bardzo skutecznym sposobem na zdobywanie klientów. Drugą rzeczą jest doskonalenie swojej marki.
Lead magnets powinien być stale dostępny w treściach blogowych dla wciąż nowych odbiorców. W ten sposób nasza lista z adresami e-mail będzie nieustannie rosnąć. Nie zrażajmy się, że znajdą się osoby, które skorzystają z naszego prezentu, ale niczego nie kupią, ponieważ to wcale nie oznacza, iż odejdą i nie wrócą. Jeżeli zapisały się na nasz newsletter, będziemy im się przypominać, podsyłając im wartościowe treści na e-mail i z czasem zdecydują się na zostawienie u nas pieniędzy za konkretny produkt. Cierpliwość to dobra cecha.
Artykuł powstał przy współpracy ze stroną www.mambiznes.com.pl
Autor teksu:
Beata Goździk – copywriter,
autorka książki „Bierz plecak i lecimy
(wyd. Psychoskok, Konin 2018),
lektorka audiobooków.
Źródła:
- http://www.magdabek.pl/jak-stworzyc-lead-magnet/,
- https://pushpushgo.com/pl/blog/lead-magnet/.
Ooo! Dzięki! Szukałam konkretnej odpowiedzi na to pytanie. I tutaj ją znalazłam.