Nowoczesny marketing to budowanie długofalowych relacji z klientem i towarzyszenie im na drodze ku dokonaniu zakupu. Chcesz być w stałym kontakcie ze swoimi odbiorcami i zwiększać szansę na to, by z nieznajomych stali się klientami? Pomogą Ci w tym powiadomienia push!
Czym są powiadomienia push?
Powiadomienia push to te, które wyświetlają się odbiorcom samoistnie – czy to na ekranie smartfona, czy też komputera. Są one wspierane zarówno przez systemy mobilne, takie jak iOS oraz Android, jak również przez Windowsa czy MacOS. Najczęściej ich źródłami są:
- aplikacje zainstalowane na telefonie – mogą to być, np. apki z wiadomościami, ale także te z obszaru e-commerce,
- przeglądarki internetowe – od kilku lat jest możliwe subskrybowanie powiadomień z witryn i ich wyświetlanie w formie powiadomień push.
Najważniejszą zaletą, jaką mają powiadomienia push, jest ich wysoka widoczność. Pojawiają się, np. na ekranie startowym telefonie czy w panelu bocznym systemu operacyjnego. Dlatego trudniej je przegapić, a łatwiej w nie kliknąć. Stąd też mają one bardzo wysoki potencjał reklamowy.
Jak wykorzystać powiadomienia push w reklamie?
Powiadomienia push mogą się przydać na każdym etapie komunikacji z potencjalnym klientem – już od jego pierwszej wizyty na Twojej stronie www czy też momentu zainstalowania aplikacji. To narzędzie możesz wykorzystać do:
- pozyskiwania subskrybentów spośród nowych gości w Twoim serwisie – wśród nich mogą się kryć wartościowe leady, które wygenerują sprzedaż,
- szybkiej promocji nowej kampanii sprzedażowej – np. posezonowej wyprzedaży w sklepie czy obniżce na najnowszą kolekcję,
- komunikacji z klientem, który już dokonał zamówienie – powiadomienia push mogą być formą przekazania mu informacji o statusie jego realizacji,
- przypomnienia klientowi o ofercie – np. wówczas, gdy porzucił koszyk zakupowy w e-sklepie tuż przed finalizacją transakcji.
Jak zatem widać, ta forma komunikacji może się stać ważną częścią strategii marketingowej.
Dodaj komentarz